Dersin Adı | Müzikte Dönemler Besteciler |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GEAR 206 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Klasik müzikte dönemler,besteciler ve eserleri örneklenerek incelenecek, enstrümanlar ve yazı teknikleri hakkında genel bilgi verilecektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, dönemler, besteciler ve eser örnekleriyle klasik müzik tarihi hakkında temel bilgiler verilecektir.Öğrenciler müzikte dönemler arası farkları besteciler, eserleri ve tarihsel olaylar aracılığıyla öğrenecekler ve orkestranın tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Başlıca eserlerin bestelenme öyküleri ve bestecilerin dönem içindeki önemi hakkında bilgi edinirlerken, klasik müzik konserlerine katılmaları teşvik edilecek ve güncel klasik müzik dünyası hakkında da bilgi sahibi olacaklardır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Müzikten ne anlıyoruz? Müzik bir sanat mı? | |
2 | Müziğin Temel Kavramları: Ritim, Melodi, Armoni, Tempo | |
3 | Batı Müziğinde Kullanılan Enstrümanlar -1 | |
4 | Batı Müziğinde Kullanılan Enstrümanlar -2 | |
5 | Sanat Müziği Kavramı ve Batı-dışı Sanat Müziği Gelenekleri | |
6 | Barok Öncesi Avrupa Müziği’nin Evrimi | Wright, C.; Listening To Western Music Yuill, C.; Duchen, J., Composers: Their Lives and Works |
7 | Erken Barok Dönem, Barok Çalgılar | Wright, C.; Listening To Western Music Yuill, C.; Duchen, J., Composers: Their Lives and Works |
8 | Olgun Barok Dönem, Operanın Çıkışı | Wright, C.; Listening To Western Music Yuill, C.; Duchen, J., Composers: Their Lives and Works |
9 | Barok’un sonraki Dönemlere Etkisi, ARA SINAV | Wright, C.; Listening To Western Music Yuill, C.; Duchen, J., Composers: Their Lives and Works |
10 | Klasik Dönem ve Müzikte Formlar | Wright, C.; Listening To Western Music Yuill, C.; Duchen, J., Composers: Their Lives and Works |
11 | Klasik Dönemde Opera | Wright, C.; Listening To Western Music Yuill, C.; Duchen, J., Composers: Their Lives and Works |
12 | Erken Romantik Dönem | Wright, C.; Listening To Western Music Yuill, C.; Duchen, J., Composers: Their Lives and Works |
13 | Romantik Dönem ve Diğer Sanatlarla İlişkisi | Wright, C.; Listening To Western Music Yuill, C.; Duchen, J., Composers: Their Lives and Works |
14 | 20.yy ve Çağdaş Dönem | Wright, C.; Listening To Western Music Yuill, C.; Duchen, J., Composers: Their Lives and Works |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Dorling KINDERSLEY, The Complete Classical Music Guide. DK Publishing (Dorling Kindersley), 2012. - ISBN: 9781409383161 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Stanley SADIE, Grove Dictionary of Music and Musicians. Oxford University Press, 2001. - ISBN: 9780195170672 Willi APEL, Harvard Music Dictionary. Harvard University Press, 1969. - ISBN: 9780674375017 Ed. W. FRISCH, Brahms and His World Princeton University Press. 1990. - ISBN: 9781400833627 Jan SWAFFORD, Johannes Brahms: A Biography. Random House USA Inc., 2003. - ISBN: 9780679422617 E.L. VOYNICH, Chopin’s Letters. Dover Publications, 1988. - ISBN: 9780486255644 Jim SAMSON, Music of Chopin. Clarendon Press, 1994. - ISBN: 9780198164029 Brian NEWBOULD, Schubert: The Music and The Man. University of California Press, 1999. - ISBN: 9780520219571 Wilhelm Joseph von WASIELEWSKI, The Life of Schumann. Blumenfeld Press,2011. - ISBN: 9781446057056 Evin İLYASOGLU, 71 Turkish Composers. Pan, 2007. - ISBN: 9789944396257
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Psikoloji alanına özgü temel kavram, kuram, yaklaşımlar (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, istatistiksel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) ve güncel uygulamalarla ilgili bilgiye güncel ders materyalleri ve araç-gereçleri kullanarak sahip olur. | |||||
2 | Psikolojinin farklı alt alanlarına yönelik uygulamalar ile ilgili temel bilgi ve becerilere sahip olur. | |||||
3 | Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme-değerlendirme araçlarına ilişkin temel bilgiye ve psikolojinin farklı alt dallarındaki uygulamaların yürütülmesi açısından uzmanlık gerektirmeyen temel düzey beceriye sahip olur. | |||||
4 | Psikolojiye katkıda bulunabilecek farklı disiplinlerden yararlanır ve psikolojinin bu disiplinlere olan katkısına ilişkin temel bilgilere sahip olur. | |||||
5 | Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak Türkiye’de konumlanışı, psikoloji alanında geçmişten bugüne yapılan araştırmalar, uygulamalar ve karşılaşılan sorunlar ile ilgili bilgi birikimine sahip olur. | |||||
6 | Psikoloji alanında edindiği bilgiyi kullanarak bireysel ve/veya takım olarak araştırma yapma, bilimsel problem çözme ve eleştirel düşünme yaklaşımlarını kullanarak elde ettiği bulguları yorumlama yetkinliğine sahip olur. | |||||
7 | Psikoloji alanında edindiği ölçme-değerlendirme, yöntem ve istatistik bilgilerini kullanarak araştırma hipotezi kurma, araştırma deseni tasarlama, veri toplama, veri analiz etme, bilimsel yazım formatına uygun bir biçimde rapor etme ve yorumlama becerisine sahip olur. | |||||
8 | Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri gerekli olan bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde, uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliğine sahip olur. | |||||
9 | Psikolojinin etkinlik alanlarındaki ilgili mesleki ve etik değerlere ilişkin bilgiye sahiptir ve psikoloji ile ilgili araştırma ve uygulamalarda bireysel farklılıklara ve insan haklarına saygı gösterir. | |||||
10 | Psikoloji alanı ile ilgili yerli ve yabancı yayınları, alanda kullanılan ölçme-değerlendirme araç-gereçleri ve yazılımlara ilişkin gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yeniler. | |||||
11 | Hem Türkçe hem de İngilizceyi kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest